Skolen i Charlottegården søger en engageret, empatisk og tydelig skoleleder med stort overblik

Skolen i Charlottegården er en stor specialskole med høj faglighed og et stort og bankende hjerte for vores fantastiske elever. Vi søger en skoleleder – gerne med specialpædagogisk viden – som har sans for at holde fast i alt det gode, vi har opnået på vores skole og KKFO, og som samtidig kan sætte en tydelig organisatorisk retning for den videre udvikling af skolen i tæt samarbejde med den øvrige ledelse og vores dygtige medarbejdere.

I København har vi høje forventninger til, at ledelsen af vores skoler foregår med afsæt i et ressourceorienteret børnesyn. Det kræver en tydelig ledelse, som kan arbejde med klare mål og forventninger i dagligdagen, og som kan sikre, at alle skolens medarbejdere arbejder i samme retning.

Vi har en skoleledelsesprofil, som være udgangspunktet for dit arbejde. Læs skoleledelsesprofilen her.

Vi søger derfor dig, som er en tydelig, retfærdig, gennemsigtig og lyttende leder i øjenhøjde med personalet og med dit ledelsesteam. Dine menneskelige og empatiske evner som leder vil være en del af din redskabskasse, også i kritiske situationer, hvor de følelsesmæssige krav nogle gange kan blive høje.

Du er i din ledelsesstil både rolig, inddragende og inkluderende med stærke relationskompetencer – en leder man er tryg ved at komme til, også når opgaverne bliver svære. Samtidig er du en dygtig og tydelig kommunikator, der har et godt blik for forskellige fagligheder, målgrupper og fora i din kommunikation. Endelig lægger du i din personaleledelse vægt på at være medskabende af en organisation med en god tone, et positivt arbejdsmiljø og stor gennemsigtighed og målklarhed.

Ledelsesteamet på Skolen i Charlottegården skal også ansætte en pædagogisk afdelingsleder/souschef. Som ny skoleleder vil du få mulighed for være med til at ansætte det kommende medlem af ledelsesteamet.

Om vores skole
Skolen i Charlottegården er en specialskole, hvor målgruppen er elever med gennemgribende udviklingsforstyrrelser (autismespektrumsforstyrrelser) eller omfattende specifikke indlæringsvanskeligheder (ADHD). Eleverne har et kognitivt potentiale inden for normalområdet, og skolen er afgangsprøveførende.

Skolen er kendetegnet ved 185 skønne elever, 125 specialfagligt dygtige medarbejdere samt engagerede forældre, der alle ønsker det bedste for eleverne og skolen. Det er for denne børnegruppe, at du sammen med ledelsesteamet og medarbejderne skal understøtte arbejdet med undervisning, udvikling og trivsel.

Vi er en skole, der lægger vægt på at være et rart og trygt sted for både børn og medarbejdere, hvor der er plads til både den enkelte og til fællesskabet. Skolens kompetente og engagerede medarbejdere skaber en hverdag med stabilitet, overblik og struktur for børnene, hvor vi arbejder med relationer, tillid og dannelse.

Skolens specialpædagogiske afsæt er TEACCH, Social Tænkning og Sarah Ward, og skolen fungerer som et helhedstilbud, hvor skole og fritid er fuldt integreret. I den forbindelse vægter vi et helhedsorienteret skole-/hjemsamarbejde højt.

Vores vision er at gøre eleverne så dygtige fagligt og socialt, at de kan leve op til deres fulde potentiale.

Vi er i proces som organisation med at være tydelige og systematiske i forhold til kvaliteten i undervisningen og i fritidstilbuddet, og i forhold til at følge elevernes progression og anvende relevante og differentierede data hertil. Her er det en vigtig kvalitet for det samlede ledelsesteam, at der arbejdes analytisk med at omsætte data og viden til pædagogisk handling.

Skolen har en sund og solid økonomi.

Vi forventer desuden, at du

  • er læreruddannet og har ledelseserfaring minimum på souschefniveau inden for skoleverdenen
  • har eller er i gang med en lederuddannelse
  • er systematisk i din tilgang til alle ledelsesopgaver
  • har godt kendskab til skoledrift på baggrund af love, vedtægter og regler
  • har og prioriterer økonomisk og administrativt overblik.

Vi kan tilbyde
  • et engageret og arbejdsomt ledelsesteam
  • engageret personale med stor faglig indsigt i opgaven og elevgruppen
  • en skole, hvor det at arbejde i tværfaglige, professionelle team er en selvfølgelighed
  • glade elever
  • en medspillende skolebestyrelse
  • et velfungerende ledelsesnetværk med øvrige skoleledelser i område Nørrebro/Bispebjerg
  • support fra et administrativt fællesskab og områdeforvaltningen.

Som skoleleder refererer du direkte til områdechefen.

Yderligere information
Forventet tiltrædelse: 1. marts 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Du kan ved spørgsmål kontakte områdechef Mikala Jørgensen på 2720 4344. Du opfordres endvidere til, at du aftaler et besøg på skolen, inden du søger stillingen. Du kan kontakte konstitueret souschef Trine Ameland Kongstad på 5181 6723 med henblik på en aftale.

Søg via linket senest mandag den 17. januar 2022
Ansættelsessamtaler afholdes eftermiddag og aften torsdag den 20. januar og torsdag den 27. januar 2022. Der vil være en test for de kandidater, der går videre til anden samtalerunde.

Ansøg