Kongehuset søger en fagligt velfunderet løn- og personalemedarbejder, der skal indgå i Kongehusets Personalekontor. Personalekontoret varetager en bred opgaveportefølje inden for løn- og personaleadministration, ansættelsesret, personaleudvikling og organisationsudvikling.

Om stillingen
Som løn- og personalemedarbejder i Personalekontoret bliver du en del af et hus, der fungerer som en dynamisk og moderne organisation, men som samtidigt værner om sine traditioner. Personalekontoret består af personalechefen og fire medarbejdere. Vi står sammen om at løse opgaverne, og vi lægger vægt på sparring og samarbejde i det daglige arbejde. Personalekontorets fokus er at give den bedst mulige service og betjening af Kongehusets mange og forskelligartede enheder og sikre gode relationer til husets samarbejdspartnere.

Du vil sammen med en kollega få en helt central rolle i at sikre en effektiv løn- og personaleadministration.

Dine opgaver er blandt andet:

  • Lønsagsbehandling i HRLøn eller SLS.
  • Servicering af husets ansatte i relation til spørgsmål om løn, tidsregistreringssystemer, ferie, lokaloverenskomster, overenskomster mv.
  • Udarbejdelse af ansættelseskontrakter, ændringsbreve m.m.
  • Administration i forbindelse med tiltrædelser og fratrædelser.
  • Kursusadministration.
  • Beskrivelse af sagsgange samt løbende optimering af løn- og personaleadministrative opgaver.
  • Spørgsmål og refusion fx i forbindelse med sygdom, barsel og løntilskud.
  • Håndtering af e-indkomst.
Som lønsystem anvendes HRLøn/SLS, og som tjenesteplanlægnings- og tidsregistreringssystem anvendes TimePlan og mTIME. Du skal kunne arbejde i HRLøn - men det er ikke nødvendigt, at du også kan SLS. Det er heller ikke nødvendigt, at du på forhånd kender TimePlan og mTIME.

Om dig
Vi søger en dedikeret og selvstændig medarbejder, der har erfaring med løn- og personaleadministration fra det statslige område. Du har gode it-kompetencer, og er god til at sætte dig ind i nye systemer. Som person trives du i et miljø, hvor der er høje krav til kvalitet, ansvarlighed, selvstændighed og fleksibilitet samt en stor bredde i de opgaver, som du varetager. Du arbejder selvstændigt, målrettet og struktureret med sans for detaljerne.

Om Hoffet som arbejdsplads
Hoffet er oprindeligt betegnelsen for den kongelige families administration og husholdning. Det er en arbejdsplads med stor faglig stolthed og et stort engagement. Vi er ca. 130 medarbejdere med forskellige baggrunde som bl.a. kokke, livrister, taffeldækkere, kuske, chauffører, møbelsnedkere, rengøringsassistenter, kontorbetjente, administrative kontormedarbejdere, kommunikations-­­, økonomi- og personalemedarbejdere. Vi hjælper hinanden på tværs af faglige baggrunde og samarbejder om at udføre opgaverne med høj kvalitet og blik for Kongehusets særlige rolle.

Ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår svarer til fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten eller anden relevant statslig overenskomst. Vi tilbyder fysioterapi og massageordning, sundheds- og gruppelivsforsikring.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under din ansættelse.

Ansøgningen
Ansøgning og CV sendes via nedenstående link senest den 24. maj 2022. Stillingen ønskes besat snarest muligt.  Vi forventer at holde samtaler den 25. maj. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte personalechef Pernille Flarup på telefon 33 40 25 25.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, religion, etnisk baggrund eller handicap.

Læs mere om Kongehuset på WWW.KONGEHUSET.DK og på Kongehusets sociale medier @detdanskekongehus.

Ansøg