Lejre Kommune søger chefjurist, der siger ja! 


”Vi finder plads i lovgivningen og i vores egne regelgrundlag og vaner, så vi kan sige ja så ofte som muligt”. Dette citat kommer fra Lejre Kommunes strategiske grundlag, og det er et afgørende pejlemærke for dig, der har lysten og evnerne til at blive vores nye leder af Sekretariat & Jura – og vores chefjurist.


Du kommer helt tæt på den administrative og politiske topledelse i Lejre Kommune, hvor du skal rådgive borgmester og direktion om en række juridiske spørgsmål, bl.a. forvaltningsretlige og styrelsesmæssige. Du bliver personaleleder i en enhed med otte dygtige jurister og sekretærer. Enheden har ansvaret for kompetent juridisk rådgivning af hele organisationen – og for professionel politisk betjening af kommunalbestyrelse og de stående udvalg.


Vi møder dig med høje forventninger. Du er en cand.jur. med brede juridiske kompetencer, du har et sikkert juridisk jugement – og kan med dét udgangspunkt løse juridiske problemstillinger kreativt. Du trives med tempo og med at være tæt på topledelsen – og kan sige til og fra. Du har lyst til og talent for synlig og tillidsbaseret personaleledelse i en lille, faglig enhed præget af højt arbejdstempo – og du skriver godt.


Hvis du siger ja til alt dette, så læs den fulde jobprofil(pdf), hvor stillingen og de ønskede kvalifikationer er nærmere beskrevet.


Du er velkommen til at kontakte kommunaldirektør Inger Marie Vynne, tlf. 4048 9966, eller partner i Genitor Martin Isenbecker, tlf. 2565 9231.


Du kan søge stillingen nedenfor.

 

Ansøgningsfristen udløber onsdag den 26. september 2018.


Stillingen har tidligere været slået op og slås op igen, da Lejre Kommune ønsker et bredere ansøgerfelt.

Søg stillingen

Se alle stillingsopslag